tirsdag 14. februar 2012

Når saligheta er ei knepute!

Det nærmer seg våren og av erfaring
vet jeg at knærne kommer til å få hard medfart.
En gammel madrass, litt vokset linstoff, gamle tøyrester, flettet grov hyssing og ikke
minst et vakkert fotografi av artisjokker som jeg kjørte ut på stofftrykk.
Kneputa vil holde i mange år og når den ikke er i bruk kan den henge fremme til pynt.
Så mens jeg venter på ugresset, kan jeg like godt lage noen flere
som jeg kan gi bort i gaver.

Jeg legger ikke skjul på at det var idyllisk i våres
 da jeg satt på verandaen og sydde.
Jeg bare elsker dette bilde, for det minner meg om ro, varme fra sola, en symfoni av fuglekvitter
og den gode følelsen av skaperglede!

2 kommentarer:

  1. Hei på deg!
    Så masse vakkert du viser,og så herlig å se grønne vekster...jeg lengter også veldig til å kunne starte hagesesongen, ei herlig tid med fuglekvitter...
    Likte veldig godt den kneputa di, slike er kjekke når ugresset skal bort:)
    Kanskje jeg skulle sy en slik, så den er klar til våren kommer:))
    Ønsker deg en fin kveld, og stikker gjerne innom deg igjen!

    SvarSlett
  2. Knepute må vi ha og du har jo laget en fantastisk flott en. Jeg hadde nok aldri turt å brukt denne i blandt jord og skit, men hatt den til pynt i lysthuset mitt!

    Ønsker deg en fin kveld.

    SvarSlett