fredag 6. juli 2012

En duft av lavendel

Mens Lykkefunn gjør meg ør av sin fantastiske duft,
blander den seg nå med lavendel som ligger i flere belter
rundt om på tomta.
Vidunderlig!

Vi satte tre bambus for noen år siden
og de har spredt seg over alle sine grenser.
De gjør seg godt sammen med lavendel.
Blir litt sydlandsk stemning, og rett bak denne bambusveggen
skal vi nå lage det siste uterommet.
Der skal det være naturstein på bakken
og litt vill vegetasjon som kan møte det naturlige
som allerede er der ( et stort område med liljekonvaller)

Kjøper alltid noen som kan stå i potter,
og så setter vi dem i jorda utpå høsten.
Har forresten satt mange småplanter i år
som skal fylle opp i bed der det er litt glissent.
I tillegg til duftposer er de fine å bruke i hjemmelagd is,
hvor du koker med et par, tre stilker før du tar opp i eggeplommene.

3 kommentarer:

  1. Dette var en koselig hage:-) . Tror jeg bar helt forsiktig skal vise frem din hagebenk til min mann. Jeg må nok ta det pent er jeg redd, for hage er ikke akkurat hans lidenskap. Har selv flere bambus som vokser i stor fart, dessuten gjør jeg som deg med mine lavendel. Ønsker en fin helg!

    SvarSlett
  2. Herlige lavendel, det er vakker nå. Bildene dine er så frodige
    og flotte!

    SvarSlett
  3. Masse frodige fine lavendel. Det er sommer det!
    Artig med lavendel i isen, men hva koker du for å lage is! Jeg har alt kaldt, egg og smak og alt. Tror jeg må spørre pent om oppskriften?

    SvarSlett